کسپرسکی

شرکت اپل نیز موفق به کدگذاری ایمیل های خود شد

۱۳۹۳/۴/۳۱اخبار و مقالات امنیت اطلاعات

اپل سرانجام به کدگذاری ایمیل های دریافتی و ارسالی سرورهایش روی دامنه های iClould.com، mac.com، و me.com پرداخت که بطور قابل توجهی در جلوگیری از نفوذ و حملات سودجویان به این ایمیل ها جلوگیری می نماید. این تغییر در حالی از سوی اپل انجام پذیرفت که تمامی متخصصین و کارشناسان امنیتی شرکت های بزرگ اینترنتی بویژه آنهایی که سرویس ایمیل نیز اراوه می دهند را تحت فشار قرار داده تا به کدگذاری داده هایشان بپردازند.

برخی از ارائه دهندگان سرویس ایمیل که بزرگترین آنها را میتوان گوگل برشمرد، از طریق پروتکل TLS به کدگذاری میپرداخته اند و گزارشات اخیر حاکی از آن است که ایمیل های انتقالی از طریق سرویس google کاملاً کدگذاری و ایمن می باشند.

این داده ها و گزارشات حاکی از آن است که کدام یک از شرکت های ارائه دهنده سرویس ایمیل از پروتکل TLS روی سرورهای خود استفاده می نمایند و با جستجویی در آمار و ارقام ارائه شده در گوگل نیز متوجه خواهیم شد که یک یا دو هفته اخیر تقریباً تمام دامنه های مهم از این سیستم کدگذاری استفاده نموده و نسبت به ماههای گذشته (که در آن زمان تقریباً هیچ یک از دامنه های اپل کدگذاری نمی شدند) رشد امنیتی قابل توجهی به شمار میرود.

اقدام اپل به استفاده از کدگذاری TLS تغییر بزرگی به شمار می رود چراکه این کدگذاری در مقیاس سرورها اتفاق افتاده و دیگر لازم نیست از سوی خود کاربران اقدامی صورت گیرد. کدگذاری روی سرور ارائه دهندگان بزرگ سرویس ایمیلی نظیر اپل، با توجه به اینکه در مقیاسی بزرگ رخ می دهد، می تواند تحول قابل توجهی در بحث امنیت در مقابل هکرها و سودجویان سایبری به حساب آید.

اگرچه شرکت های بزرگی نظیر کسپرسکی همواره در ارائه آخرین آنتی ویروس های کامل در غالب محصولاتی نظیر کسپرسکی اینترنت سکیوریتی و ناب 3 کوشیده اند و استفاده از این ضدویروس ها یا بسته های امنیتی کاربران را تا حد قابل توجهی از انواع خطرات امنیتی محافظت می نماید ولی زمانی که این اتفاق از سوی شرکت های ارائه دهنده سرویس ایمیلی نظیر Yahoo، Google، و Apple صورت می پذیرد قاعدتاً امنیت به مراتب جامع تر و بصورت چندجانبه برای کاربران این ایمیل ها تأمین می گردد.

گوگل و یاهو در ماههای اخیر طی پروژه های حساس امنیتی خود موفق به کدگذاری لینک های بین دیتاسنترهای مربوطه خود شدند که این امر به هکرها و یا سودجویان بزرگ نظیر آژانس های جاسوسی اجازه دستیابی یا سرقت این اطلاعات را از طرق مختلف نظیر استفاده از کابل های این دیتاسنترها نخواهد داد.

بازگشت وجه
ضمانت بازگشت وجه شما برای زمان و محصولات زیر معتبر است: - 72 ساعت از زمان انجام خرید از فروشگاه آنلاین - تمامی محصولات موجود در سایت
بهار امن کسپرسکی؛ تا 75% تخفیف ویژه محصولات خانگی و ادارات کوچک!

بهار امن کسپرسکی؛ تا 75% تخفیف ویژه محصولات خانگی و ادارات کوچک!

شرکت ایدکو، توزیع‌کننده‌ی آنلاین محصولات امنیتی در ایران و خاورمیانه، نوروز امسال نیز عیدی به مشتریان و کاربران خود را از یاد نبرده‌ است.

ادامه خبر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد