کسپرسکی

محققین مایکروسافت: آیا استفاده از پسورد مشترک کاری ایمن است؟

۱۳۹۳/۵/۵اخبار و مقالات امنیت اطلاعات

شاید باور این موضوع چندان ساده نباشد اما جمعی از محقیقین که بطور مشترک در شرکت مایکروسافت و همچنین دانشگاه کارلتون کانادا فعالیت دارند طی تحقیقی اظهار داشتند که استفاده از یک پسورد یا کلمه عبور مشترک یا به عبارتی استفاده مجدد از آنها در بخشی دیگر نه تنها یک سهل انگاری تلقی نمی شود بلکه میتواند استراتژی عملی و مناسبی در موارد مدیریت تعداد زیادی از حساب کاربری آنلاین بشمار رود. شاید در نگاه اول این گفته بازگوی حقیقتی روشن در دنیای آی تی باشد ولی آنچه این کارشناسان و محقیقین قصد دفاع از آن را دارند سیستمی از کلمات عبور طبقه بندی شده برای زمانی است که پسوردها یا کلمات عبور را به اشتراک می گذارید اما قوی ترین یا به عبارتی پیچیده ترین را برای حساس ترین حساب های کاربری و کلمات عبور ضعیف تر و یا ساده تر را برای حساب های کاربری کم اهمیت تر قرار می دهید.

تردیدی نیست که داشتن یک کلمه عبور خاص برای هر یک از حساب های کاربری آنلاین ایمن ترین گزینه موجود است. اما ساخت کلمه عبور جدید برای هر حساب کاربری و همچنین نگهداری از آنها کاری بس دشوار میباشد.

از نظر این محقیقین انتخاب پسورد یا کلمه عبور مادر برای ابزارها و نرم افزارهای مدیریت کلمه عبور نیز مهمترین عامل در کارآمدی این نرم افزارها می باشد چراکه با انتخاب کلمه عبوری نه چندان پیچیده و به عبارتی قابل حدس هکر یا سودجوی سایبری می تواند براحتی به تمام اطلاعات آن سیستم دست یابد. لذا با در نظر گرفتن همین نکته کوچک میتوان به کارآمدترین شکل ممکن از این ابزارها استفاده نمود چراکه قاعدتاً ابزارهای مدیریت کلمه عبور که در غالب یک افزونه مرورگر نظیر LastPass، یک ابزار مجزا نظیر ابزار مدیریت کلمه عبور کسپرسکی و یا بصورت ابزاری در ضدویروس ها یا بسته های امنیتی کاملی نظیر کسپرسکی ناب 3 قابل دسترس میباشند راهکارهای کارآمدتری در ایجاد، مدیریت و حتی نگهداری از کلمات عبور به کاربران ارائه میدهند.

بازگشت وجه
ضمانت بازگشت وجه شما برای زمان و محصولات زیر معتبر است: - 72 ساعت از زمان انجام خرید از فروشگاه آنلاین - تمامی محصولات موجود در سایت
بهار امن کسپرسکی؛ تا 75% تخفیف ویژه محصولات خانگی و ادارات کوچک!

بهار امن کسپرسکی؛ تا 75% تخفیف ویژه محصولات خانگی و ادارات کوچک!

شرکت ایدکو، توزیع‌کننده‌ی آنلاین محصولات امنیتی در ایران و خاورمیانه، نوروز امسال نیز عیدی به مشتریان و کاربران خود را از یاد نبرده‌ است.

ادامه خبر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد