کسپرسکی

هک و جاسوسی اپلیکیشن‌های اندروید بکمک سایر اپلیکیشن‌ها + ویدئو

۱۳۹۳/۶/۱۸اخبار و مقالات امنیت اطلاعات

محققین به وجود یک نقص در پلتفرم های اندروید، iOS، و ویندوز پی بردند که به هکرها اجازه میدهد تا به اپلیکیشن سرویس هایی نظیر Gmail، Chase و سایر نرم افزارهای مشابه نفوذ نموده و به اطلاعات آنها بخصوص اطلاعات کاربری نظیر اسم کاربری و کلمه عبور دست یابند.

کارشناسان در اواسط ماه آگوست با شناخت یک تهدید امنیتی پنهان در تلفن های هوشمند پی بردند که اپلیکیشن هایی میتوانند به جاسوسی از طریق سایر برنامه ها بپردازند. محققین امنیتی اپلیکیشن مخربی را شناسایی نمودند که در قالب یک نرم افزار بی ضرر و معمولی نظیر یک برنامه تغییر تصویر پس زمینه اقدام به ثبت فعالیت ها و اطلاعات انتقالی کاربر مینمایند. با مشاهده ویدیوی زیر خواهید دید که محققیقین چطور توانستند توسط این اپلیکیشن جاسوسی اطلاعات ورودی کاربر و حتی تصاویری که توسط نرم افزار بانکی Chase  گرفته شده را بصورت لینک بر روی یک سرور برای نفر سوم یا همان شخص سودجو ارسال مینماید.

در کلیپ ویدیویی زیر که از سوی شبکه خبریCNET تهیه و پخش گردیده است، خواهید دید که تمامی این اطلاعات نظیر کلمات عبور و تصاویر یاد شده بسادگی قابل استخراج و مشاهده از سوی شخص سودجو میباشد:

http://www.aparat.com/v/Mf7Rc

اگر از کاربران اندروید هستید و میخواهید از هر جهت امنیت دستگاههای اندرویدی خود و اطلاعات مربوطه را حفظ نمایید، پیشنهاد میشود مقالات زیر را که در خصوص بهترین نرم افزار امنیتی این پلتفرم یعنی کسپرسکی اینترنت سکیوریتی اندروید میباشد مطالعه نمایید:

کسپرسکی اینترنت سکیوریتی اندروید باز هم بهترین شد

آموزش ابزارهای اینترنت سکیوریتی اندروید (1): ابزارهای ضد سرقت

آموزش ابزارهای اینترنت سکیوریتی اندروید (2): مخفی نمودن مخاطبین

آموزش ابزارهای اینترنت سکیوریتی اندروید (3): وبگردی ایمن

بازگشت وجه
ضمانت بازگشت وجه شما برای زمان و محصولات زیر معتبر است: - 72 ساعت از زمان انجام خرید از فروشگاه آنلاین - تمامی محصولات موجود در سایت
بهار امن کسپرسکی؛ تا 75% تخفیف ویژه محصولات خانگی و ادارات کوچک!

بهار امن کسپرسکی؛ تا 75% تخفیف ویژه محصولات خانگی و ادارات کوچک!

شرکت ایدکو، توزیع‌کننده‌ی آنلاین محصولات امنیتی در ایران و خاورمیانه، نوروز امسال نیز عیدی به مشتریان و کاربران خود را از یاد نبرده‌ است.

ادامه خبر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد