کسپرسکی

هالووین، تهدیدات امنیتی و راهکارها!

۱۳۹۳/۸/۲۰اخبار و مقالات امنیت اطلاعات

جشن هالووین که یکی از جشنهای جذاب و سنتی مغرب‌زمین میباشد، طی سالهای اخیر همانند سایررخدادها و مناسبت‌های مهم، اسباب تبلیغات و سودجویی بسیاری از شرکت‌ها، هکرها و سودجویان سایبری دنیای صفر و یک شده است. جذابیت این جشن، اخبار و تصاویر مربوطه توجه مخاطبین بسیاری را از سراسر دنیا بویژه در دنیای سایبری به خود جلب نموده است. لذا به لطف فضای اینترنت، جذابیت این جشن یا مناسبت غیر ایرانی هیچ محدودیتی را متوجه کاربران ننموده است و آنها نیز کماکان مجذوب اخبار و تصاویر مربوط به این مناسبتها میشوند که همین امر اسبابی را برای سودجویی از سوی افراد گوناگون با اهداف کلاهبرداری و ... فراهم مینماید. بهمین دلیل همانند هر موقعیت و مناسبتی، خود کاربران میبایست پیش از هر چیز نسبت به استفاده از ابزارهای امنیتی مناسب و همچنین رعایت جوانب احتیاط در وبگردی از دامها و عواقب مخرب امنیتی این شرایط در امان باشند.

ساده‌ترین حالات سودجویی اقداماتی تحت عنوان blackhat seo میباشد که طی آن بعنوان مثال شخص سودجو بشکلی غیرمعمول سعی در افزایش شمار بازدیدکننده‌های وبسایت خود را دارد و این سودجویی در موارد جدی‌تر تبدیل به تهدیداتی نظیر حملات فیشینگ نیز میگردد.

بهمین جهت میتوان راهکارهای امنیتی ساده زیر را که یکی از شرکتهای امنیتی ارائه نموده است را به کار گرفت تا حتی‌الممکن از گزند این تهدیدات سایبری در امان باشیم:

 

1-     به لینکهای موجود در ایمیلها یا پیغامهایی که در شبکه‌های اجتماعی و از افراد و منابع ناشناس دریافت کرده‌اید اطمینان ننموده و باز ننمایید.

2-     برای ورود به وب‌سایت مقصد، از لینک‌های موجود در هرزنامه‌ها یا پیام‌های دریافتی استفاده نکنید؛ حتماً آدرس را یا مستقیم وارد نموده یا حداقل پیش از کلیک آدرس مقصد را از نوار پایین مرورگر بررسی نمایید.

3-     در صورتی که بطور ناخواسته یا اشتباهی وارد یکی از آن لینکها شدید، به آدرس مقصد که در نوار آدرس نمایش داده میشود توجه نموده و در صورتی که مغایر با وبسایت یا صفحه مدنظر است فوراً پنجره را ببندید.

4-     هرگز فایلهای پیوست ایمیلهای ناشناس را دانلود یا باز ننمایید، همچنین توجه نمایید که ممکن است این فایلها از عناوین جذاب یا مرتبط با مناسبت خاصی برخوردار باشند که شما را راحتتر فریب دهند.

5-     هرگز زمانی که بصورت اتفاقی درخواستی مبنی بر دانلود یک فایل ملاحظه نمودید، آن فایل را دریافت ننمایید یا اگر بصورت خودکار از طریق نرم‌افزاری نظیر IDM یا مرورگر دانلود شد، سریعاً آن را حذف نمایید.

6-     اگر به دلیل فوق‌الذکر یا هر دلیل دیگری آن فایل را دانلود و نصب نمودید، بخاطر داشته باشید که با اجرای آن ممکن است با خطاها و پیغام‌های گوناکی مواجه شوید که در این شرایط هم میبایست در اولین فرصت اقدام به اسکن سیستم با آنتی ویروس خود یا (اگر هیچ ضدویروس کامل و مطمئنی روی آن سیستم ندارید) حداقل با استفاده از ابزارهایی نظیر ابزار رایگان حذف ویروس کسپرسکی (از اینجا قابل دریافت است) نمایید.

7-     در انجام معاملات آنلاین خود احتیاط نموده و از فروشگاههای نامعتبر اینترنتی خرید ننمایید. برای بررسی این موضوع میتوانید به علائم گوناگونی توجه نمایید که یکی از آنها گواهی امنیتی بالای مرورگر کنار آدرس پورتال خرید می‌باشد، بعنوان مثال اگر این سایت از پروتکل‌های امن SSL استفاده کند کنار آدرس وبسایت یک قفل کوچک زردرنگ نمایان خواهد شد.

8-     جهت انجام هرگونه خرید آنلاین، بهنگام ورود به درگاه خرید آدرس کانال یا درگاه پرداخت و امن بودن پروتکل را بررسی نمایید، چراکه در غیر اینصورت ممکن است براحتی اطلاعات بانکی شما بصورت مستقیم و یا از طریق جاسوس‌افزارهای اینترنتی سرقت گردد.

9-     راهکار نهم که اساسی‌ترین راهکار امنیتی در این موارد میباشد و حکم پیشگیری دارد، نصب و استفاده از یک آنتی‌ویروس یا بسته امنیتی مناسب می‌باشد که علاوه بر افرادی که از طریق سیستم خود اقدام به خرید آنلاین مینمایند، برای کاربرانی که بصورت منظم اتصال به اینترنت دارند و بهر دلیلی زمان قابل توجهی را صرف وبگردی مینمایند نیز بهترین گزینه محصولی کامل نظیر محصول کسپرسکی اینترنت سکیوریتی یا کسپرسکی ناب میباشد که تمامی قابلیت‌ها و ابزارهای مرتبط نظیر فایروالی مجزا را در اختیار کاربر قرار میدهد.

10-  در وبسایت‌های خبری و خبرنامه‌های امنیتی عضو باشید و همیشه سعی نمایید اخبار حوزه امنیت اطلاعات و هشدارهای امنیتی در فضای اینترنت را مطالعه و دنبال نمایید تا همواره از وجود آخرین تهدیدات و راهکارهای مربوطه مطلع باشید.

 

 

بازگشت وجه
ضمانت بازگشت وجه شما برای زمان و محصولات زیر معتبر است: - 72 ساعت از زمان انجام خرید از فروشگاه آنلاین - تمامی محصولات موجود در سایت
بهار امن کسپرسکی؛ تا 75% تخفیف ویژه محصولات خانگی و ادارات کوچک!

بهار امن کسپرسکی؛ تا 75% تخفیف ویژه محصولات خانگی و ادارات کوچک!

شرکت ایدکو، توزیع‌کننده‌ی آنلاین محصولات امنیتی در ایران و خاورمیانه، نوروز امسال نیز عیدی به مشتریان و کاربران خود را از یاد نبرده‌ است.

ادامه خبر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد